12 Haziran 2014 Perşembe

Honaz - Cankurtaran Bisiklet Turu

Uzun yol hedefimiz için antrenman amaçlı Sametle bir gün öncesinden planladığımız tur aslında Honaz'a gidip gelmekti fakat biz yolu biraz daha uzatalım diye Honaz üzerinden Cankurtarana çevirip tamamladık :)
Sabah 9'da uyanıyorum fırından sıcacık simitleri alıp Sametle buluşuyorum. Bir güzel kahvaltımızı yapıyoruz. Saat 10 gibi hazır olabiliyoruz ancak :) Hemen son hazırlıklarımızı tamamlayıp yola çıkıyoruz. Denizli Honaz arasını Karakurt yolundan gideceğiz. Burası anayola göre daha sakin ve daha keyifli bir yol. Tırmanışlar ve inişlerle dolu.

Yola devam ediyoruz çıkıyoruz iniyoruz derken son rampa da bittikten sonra ilçenin girişinde tabelada fotoğraf molası veriyoruz.Tam da kiraz mevsimi :)

Ardından hemen yanındaki göz piknik alanında çay içme umuduyla giriyoruz fakat bulamıyoruz. İçerde çocuklar bizi karşılıyor. Okulun son günleri pikniğe gelmişler. :) Yıllar önce babam buradaki Karateke köyünde öğretmenlik yapıyordu. Yılın bu günlerinde pikniklere ben de katılıyordum vayy be ne çabuk geçmiş :)

Neyse diyoruz ilçe merkezine gidelim orda bi çay içer döneriz. şöyle bahçeli bi kahvehane ararken 3 dayı yolun kenarında oturmuş gelin diyorlar bi çay içelim. İşte nerden geliyosunuz, bisikletle mi geldiniz, memleket neresi, bisikletler kaç para gibi klasik soruları cevaplıyoruz :) İkişer bardak çayımızı içtikten sonra aklıma burdan Cankurtarana bi yol olduğu aklıma geliyor. Hemen rota bilgilerini alıp hazırlanıp yola çıkıyoruz. (  çaylar şirkettendi :D ) Geldiğimiz yoldan biraz geri dönüp yol üstündeki Ovacık köyünden sola dönüyoruz.

Güzel rampalı bir yol. Tek tük araç geçiyor ama ne geçmek. Her geçişlerine toza bulanıyoruz. Rampalar biraz dik geliyor sık sık mola veriyoruz. Molalarda birer muzumuzu mideye indiriyoruz devam :)

Tam karşımızda Denizli-Antalya yolu. Güzel manzaralar vardı bol bol fotoğraf çekliyoruz.

Anayola birleşmemiz için baya daha gitmemiz gerekliydi. Biz de aşağı doğru inen bir yol buluyoruz nereye çıktığnı bilmeden :)

Yol Denizli Büyükşehir Belediyesinin su deposuna iniyor ordan da anayolla birleşiyor. Güzel küçük bi dere vardı. Orda da mola veriyoruz ardından rampa geliyor:)

Derken bi baktık kendimizi anayolda buluyoruz.

Hemen karnımızı doyurmak için Şahin tepesinde birer gözleme yiyoruz. Ardından yokuş aşağı kendimizi bir salıyoruz hop Denizlideyiz :)